-
Waarderingen
Voor organisaties die betrokken zijn bij een transactie, geschil, fusie, overname of herstructurering zal de waarde van de betrokken onderneming en haar activa een…
-
Due diligence onderzoek
Het due diligence-onderzoek brengt de risico's in kaart en onderzoekt mogelijke financiële, fiscale, juridische of operationele valkuilen. Wij bieden robuuste due…
-
Onafhankelijk advies bij overnames
Wilt u uw bedrijf verkopen of liever door een overname laten groeien?
-
Vennootschapsrechtelijke reorganisaties
De hertekening van je groepsstructuur kan een aanzienlijke kostenbesparing en/of efficiëntieverbetering betekenen. De herstructureringen van het Wetboek van…
-
Juridische begeleiding
Fusies en overnames betekenen een uitdaging voor dynamische organisaties. Als manager of ondernemer wil je die uitdaging langs alle kanten bekijken om de beste…

-
Transfer pricing
Onze experten helpen uw transfer pricing te documenteren en uw intra-groepstransacties en rapportering…
-
Global mobility services
Internationale tewerkstelling is een standaard praktijk geworden in het hedendaagse HR-beleid. Niettemin…
-
International tax & VAT
Uw onderneming is reeds internationaal actief of u overweegt de stap naar het buitenland te…
-
IFRS-rapportering
IFRS-rapportering voor internationale groepen en kmo’s
-
Financial statement audit
Als grote organisatie bent u wettelijk verplicht om een commissaris te benoemen die verslag uitbrengt…
-
Agreed upon procedures
Als ondernemer of manager kan u specifieke werkzaamheden toevertrouwen aan uw…
-
IFRS-rapportering
De Europese IFRS-normen (International Financial Reporting Standards) zijn sinds 2005 verplicht…
-
Wettelijke opdrachten
Bij belangrijke gebeurtenissen legt de Vennootschapswet uw onderneming verplichtingen op…
-
Transaction advisory services
Als onafhankelijke adviseurs verlenen onze transactiespecialisten onafhankelijk advies. Zij focussen…
-
Restructuring
Op basis van onze “to-the-point” analyses identificeren wij samen met u de gepaste…
-
Interne audit
Een doeltreffende interne auditfunctie helpt dynamische organisaties risico’s beter te…
-
Risicobeheer en compliancebeheer
Wat zijn de risico's voor mijn onderneming? Welke stappen moet ik ondernemen om deze risico's te…
-
Data-analyse & process mining
Bedrijven beschikken over enorm veel data en die hoeveelheid informatie neemt bovendien elke…
-
Procesoptimalisatie en interne controles
Toekomstbestendige organisaties moeten regelmatig hun strategieën en doelstellingen herzien en…
-
ESG-consulting
Ga aan de slag met duurzaamheid en laat je bijstaan door Grant Thornton. Kies voor onze concrete…
-
Cyber risk services
Voorkom de desastreuze gevolgen van een cyberaanval met onze cyber risk services. Van 24/7 opvolging…
-
Fraude en integriteit
Fraudeurs worden steeds inventiever en kunnen verschillende strategieën toepassen afhankelijk van de…
-
Klokkenluiderswetgeving
Zorg dat je in orde bent met de verplichte klokkenluidersregeling in België. Grant Thornton ondersteunt…
-
Vennootschapsbelasting
Het vereist voortdurend management en opvolging om uw organisatie aan de verplichtingen…
-
Btw
Ons team full-time BTW-specialisten kan u ondersteunen in verschillende domeinen, van advies en…
-
International tax & VAT
Uw onderneming is reeds internationaal actief of u overweegt de stap naar het buitenland te…
-
Compensation & Benefits
Om de beste talenten te kunnen aanwerven en houden, is het van essentieel belang om…
-
Transfer pricing
Onze experten helpen uw transfer pricing te documenteren en uw intra-groepstransacties en rapportering…
-
Global mobility services
Internationale tewerkstelling is een standaard praktijk geworden in het hedendaagse HR-beleid. Niettemin…
-
Private client services
Familiebedrijven zijn generaties van ondernemers die hun organisatie opbouwen over jaren en…
-
Juridische ondersteuning en contracten
Niet enkel bij sleutelmomenten zoals overnames, aandelentransacties en fusies is juridische ondersteuning…
-
Vennootschapsrecht & overnames
Organisaties moeten zich naar verschillende stakeholders toe verantwoorden: aandeelhouders,…
-
Arbeids- en sociaal zekerheidsrecht
Het Belgisch arbeids- en socialezekerheidsrecht is een doolhof van reglementeringen…
-
ICT-recht & GDPR
Elke onderneming is afhankelijk van ICT-ondersteuning. Gelet op het bedrijfskritieke karakter van veel…
-
Legal Counsel as a Service
Heeft uw bedrijf nood aan een 100% betrokken ‘gespecialiseerde’ generalist die de ins and outs van…
-
Commercial Toolbox Check
Door een goed georganiseerde en up-to-date commerciële toolbox bij te houden, zorgt u ervoor dat uw…
-
Accounting & reporting
Of u er nu voor kiest om onze experts in te zetten om uw volledige financiële rapportering te…
-
CFO-as-a-Service
Wil je groeien, maar is een voltijdse CFO een brug te ver voor je bedrijf? Met CFO-as-a-Service krijg je…
-
Outsourcing
Uw financiële informatie is een belangrijke management tool. Daarom is het belangrijk dat het…
-
Consolidatie
U staat voor de uitdaging om (geconsolideerde) cijfers steeds sneller ter beschikking te stellen,…
-
Global Compliance and Reporting Solutions
Als ondernemer actief in verschillende landen, word je dikwijls geconfronteerd met diverse lokale…
-
Waarden en cultuur
Onze waarden geven ons wereldwijd de juiste richting om onze klanten te begeleiden en zelf te groeien,…
-
Flexibiliteit en work-lifebalance
Flexibiliteit en verantwoordelijkheid zijn onze kernwaarden, op en naast de werkvloer. Dus jij kan ambitieus…
-
Klantenportefeuille
Leren en groeien doen we samen met onze klanten. Daarom krijg je een gevarieerde…
-
Internationaal netwerk
Met 72.000 collega’s in meer dan 140 landen zijn we een van de grootste accountancy- en…
-
Inclusieve werkcultuur
Waar jij vandaan komt, is belangrijk voor ons. Diverse denkwijzen, achtergronden en ervaringen…
Het opent daarmee zijn 3e kantoor in Wallonië, in totaal het 7e in België
Grant Thornton België kondigt de opening aan van zijn nieuwe kantoor in Luik. Sinds 1 juni hebben zeven auditexperts hun intrek genomen in een gloednieuw gebouw, vlakbij de luchthaven van Luik. Grant Thornton zal het team in Luik verder uitbreiden om lokale bedrijven een uitgebreide service te bieden, met expertise op het gebied van audit, accountancy, tax & legal en advisory.
Sinds 1 juni hebben 7 Luikse medewerkers van de auditafdeling van Grant Thornton hun intrek genomen in de rue du Fort 3 in Grâce-Hollogne, in het gloednieuwe kantorencomplex l’Escale. Binnenkort zullen nieuwe medewerkers, gespecialiseerd in tax en accountancy, hen vervoegen om het dienstenaanbod van Grant Thornton in de regio te vervolledigen.
Een derde kantoor in Wallonië voor lokale klantenservice
Grant Thornton was al aanwezig in Wallonië met kantoren in Jumet en Doornik, maar vestigt zich nu ook in Luik. Het audit- en adviesbureau, dat in België ruim 250 experts tewerkstelt, heeft zo een zevende vestiging, na Antwerpen, Brussel, Gent, Jumet, Doornik en Turnhout.
“We openen een nieuw kantoor in Luik, met medewerkers die dicht bij de Franstalige klanten staan om hen beter te kunnen bedienen. Dit initiatief maakt deel uit van ons streven om onze lokale aanwezigheid te versterken en nog beter persoonlijke en snelle service te bieden. Door dichter bij onze klanten te staan, zullen we hun specifieke behoeften beter kunnen begrijpen, sneller aangepaste oplossingen kunnen bieden en een duurzame vertrouwensrelatie kunnen opbouwen”, legt Aman Kuderbux uit, partner bij Grant Thornton en verantwoordelijk voor het project in Luik.
Als onderdeel van zijn geografische diversificatiestrategie heeft Grant Thornton zijn zinnen gezet op Luik. Hierdoor kan het bedrijf zijn activiteiten in Wallonië verder ontwikkelen en tegelijkertijd een lokale service aan zijn klanten aanbieden.
Aman Kuderbux verklaart: “De economische dynamiek en de ligging van Luik, dat gemakkelijk bereikbaar is, bleken belangrijke troeven om onze activiteiten uit te breiden en een lokale service aan te bieden. Ook voor onze medewerkers uit deze regio is het een voordeel.’’
De Franstalige markt biedt kansen voor Grant Thornton
De afgelopen jaren zijn de activiteiten van Grant Thornton vooral in Luik stevig gegroeid. Het audit- en adviesbureau wil zijn lokale aanwezigheid versterken en zijn marktaandeel vergroten door nieuwe klanten aan te trekken. In Luik telt Grant Thornton onder zijn belangrijkste klanten bedrijven die actief zijn in de sector van de elektriciteits- en gasdistributie, transport en logistiek, industriële en commerciële koeling en HVAC-systemen, enz.
Het nieuwe kantoor in Luik heeft een capaciteit van 30 personen. Grant Thornton is van plan om op termijn nieuwe medewerkers aan te werven om de groei in Wallonië te ondersteunen. Volgens Aman Kuderbux staan er volgend jaar twee à drie rekruteringen gepland. “We nemen regelmatig deel aan jobbeurzen bij HEC Liège (een Luikse managementschool), waar al een aantal van onze huidige medewerkers vandaan komen”, zegt hij.
Duurzaamheid staat centraal op de nieuwe locatie
Grant Thornton heeft L'Escale gekozen als locatie voor zijn nieuwe kantoor in Luik, dat een uitzonderlijk uitzicht biedt op de luchthaven van Luik en de groene Maasvallei. Het gaat om nieuwbouw van drie high-end kantoorgebouwen voorzien van de nieuwste technologieën.
Dit complex huisvest sinds juni 2023 bedrijven en voldoet aan de duurzaamheidsnormen en ESG-criteria. “Kantoorduurzaamheid is een belangrijk criterium voor Grant Thornton. Al meer dan een jaar hanteren we een duurzame ontwikkelingsaanpak om de milieuprestaties van het bedrijf te verbeteren”, vertrouwt Leslie Van den Branden, managing partner bij Grant Thornton België, toe.