banner image
Persberichten

Grant Thornton wordt main partner van de nationale hockeybond en voornaamste sponsor van diversiteit en inclusie-initiatieven

Grant Thornton verbindt vanaf nu zijn naam aan diverse initiatieven van de KBHB op het vlak van diversiteit en inclusie, en wordt ook event sponsor van het Belgische deel van de FIH Hockey World Cup 2026

Grant Thornton België kiest voor het eerst in zijn bestaan voor een strategische sportsponsoring, namelijk van de KBHB, de Koninklijke Belgische Hockey Bond. Het gaat om een nationale sponsoring. Grant Thornton wordt ook voornaamste sponsor van een aantal initiatieven op het vlak van diversiteit en inclusie. Tenslotte heeft Grant Thornton ook een akkoord gesloten voor de sponsoring van het Belgische deel van de World Cup die er in 2026 aankomt. 

In uitvoering van de strategische beslissing om aan de naambekendheid van Grant Thornton te werken, maakte het bedrijf een oefening, waarbij alle afdelingen betrokken werden om een breed draagvlak te verzekeren. Wat wilden ze bereiken? Wat vonden ze belangrijk? En vooral: wat zou bij hen passen qua imago en waarden? Verder zochten ze continuïteit in de visibiliteit, nationale dekking, en projecten die pasten in hun CSR-aanpak (corporate social responsibility). Er kwamen een aantal sociale en sportorganisaties uit deze oefening, waar Grant Thornton gesprekken mee voerde. Uiteindelijk was de match het grootst met de KBHB.

‘Dit is een strategisch belangrijk project voor ons’, vertelt Leslie Van den Branden, Managing Partner bij Grant Thornton. ‘Naast de naambekendheid biedt dit partnerschap ons ook heel wat mogelijkheden op het vlak van CSR. Diversiteit en inclusie is een belangrijk thema voor ons. In België en ook binnen het internationaal netwerk. De KBHB neemt diverse initiatieven rond inclusie, onder meer op het vlak van gendergelijkheid, LGBTQ, G-hockey, street hockey, hockey to school, etc. Bovendien sluiten ook de belangrijke hockeywaarden als respect, samenwerken en teamspirit, fair play en topkwaliteit nauw aan bij de kern van ons eigen DNA. Ook Grant Thornton gelooft sterk in de kracht van deze waarden en draagt die ook uit in alle gelederen van de organisatie. We zijn fier dat we onze naam hieraan zullen verbinden.’

Ook Serge Pilet, CEO van de KBHB, verheugt zich op dit nieuwe partnership met Grant Thornton: 'Onze nieuwe partner geeft aan verder te willen gaan dan enkel de ondersteuning van de nationale teams. We kijken dan ook enorm uit naar deze nieuwe samenwerking. Zoals veel organisaties staan wij momenteel voor serieuze uitdagingen inzake sociale thema’s als diversiteit en inclusie. Ook op vlak van personeelsbeheer, omkadering en infrastructuur moeten er grote stappen worden gezet. De komst van Grant Thornton en hun bewezen drive en knowhow in voorgaande materies, zal ons ongetwijfeld enorm helpen om het Belgische hockey naar een nog hoger niveau te stuwen.'

Een main sponsor die op dezelfde manier inzet op de toekomst

Grant Thornton zal concreet op de truitjes en training outfits komen van de nationale ploegen: de Red Lions, de Red Panthers en de Red Giants, de nationale parahockeyploeg. Ook de outfit van de nationale scheidsrechters zal afgestemd worden op de kleuren van Grant Thornton vanaf 2025. En het logo van Grant Thornton zal op de districttruitjes staan. 

‘De manier waarop de KBHB naar de toekomst kijkt en waar ze willen op inzetten, resoneert met de manier waarop wij dat doen’, aldus Frederik De Graeve, partner bij Grant Thornton. ‘Equal pay, bijvoorbeeld, of de gelijke vergoeding van mannen en vrouwen. En de ambitie om meer vrouwen op een bestuursniveau te brengen. Dat is in ons beider werelden een uitdaging, maar daar gaan we allebei voor.’

©PHDPH.com 

kopieer tekst artikel