-
Waarderingen
Voor organisaties die betrokken zijn bij een transactie, geschil, fusie, overname of herstructurering zal de waarde van de betrokken onderneming en haar activa een belangrijke commerciële overweging vormen. Een duidelijk en doordacht beeld van de respectieve waarde is in zulke situaties dan ook essentieel.
-
Due diligence onderzoek
Het due diligence-onderzoek brengt de risico's in kaart en onderzoekt mogelijke financiële, fiscale, juridische of operationele valkuilen. Wij bieden robuuste due diligence-diensten aan, die duidelijk zijn afgestemd op de vereisten van onze klanten.
-
Onafhankelijk advies bij overnames
Wilt u uw bedrijf verkopen of liever door een overname laten groeien?
-
Vennootschapsrechtelijke reorganisaties
De hertekening van je groepsstructuur kan een aanzienlijke kostenbesparing en/of efficiëntieverbetering betekenen. De herstructureringen van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen (fusie, splitsing, inbreng of overdracht van bedrijfstak, ...) bezorgen u de juridische middelen om dit te bewerkstelligen.
-
Juridische begeleiding
Fusies en overnames betekenen een uitdaging voor dynamische organisaties. Als manager of ondernemer wil je die uitdaging langs alle kanten bekijken om de beste voorwaarden te bekomen. Daarom werken onze professionals bij fusie-, verkoop- of overnametrajecten op basis van integraal procesmanagement.
-
Transfer pricing
Onze experten helpen uw transfer pricing te documenteren en uw intra-groepstransacties en rapportering te organiseren. Zij ontwerpen en implementeren transfer pricing structuren, zowel voor lokale als voor internationale ondernemingen.
-
Global mobility services
Internationale tewerkstelling is een standaard praktijk geworden in het hedendaagse HR-beleid. Niettemin roept dit zowel bij de expat als bij de werkgever verschillende vragen op.
-
International tax & VAT
Uw onderneming is reeds internationaal actief of u overweegt de stap naar het buitenland te maken, dan wil u voortdurend uw inspanningen maximaliseren. Is nationale wetgeving inzake vennootschapsbelasting al complex, dan dragen buitenlandse regels en internationale fiscale wetgeving daar nog verder toe bij.
-
IFRS-rapportering
IFRS-rapportering voor internationale groepen en kmo’s
-
Financial statement audit
Als grote organisatie bent u wettelijk verplicht om een commissaris te benoemen die verslag uitbrengt aan de algemene vergadering over de (geconsolideerde) jaarrekening.
-
Agreed upon procedures
Als ondernemer of manager kan u specifieke werkzaamheden toevertrouwen aan uw bedrijfsrevisor. De aard, de omvang en de reikwijdte van deze werkzaamheden of procedures worden steeds in onderling overleg overeengekomen.
-
IFRS-rapportering
De Europese IFRS-normen (International Financial Reporting Standards) zijn sinds 2005 verplicht voor beursgenoteerde ondernemingen in de Europese Unie. Echter, ook voor niet-beursgenoteerde bedrijven of kmo’s bieden deze normen specifieke voordelen.
-
Wettelijke opdrachten
Bij belangrijke gebeurtenissen legt de Vennootschapswet uw onderneming verplichtingen op inzake controle en rapportering. In welke gevallen is een rapportering vereist?
-
Transaction advisory services
Als onafhankelijke adviseurs verlenen onze transactiespecialisten onafhankelijk advies. Zij focussen op de volledige transactiecyclus en niet alleen op de financiële elementen ervan. Een onafhankelijke due diligence is in het belang van de koper én de verkoper.
-
Restructuring
Op basis van onze “to-the-point” analyses identificeren wij samen met u de gepaste herstructureringsmogelijkheden om kasstromen, resultaten en balansposities op korte termijn te helpen verbeteren.
-
Risicobeheer en compliancebeheer
Wat zijn de risico's voor mijn onderneming? Welke stappen moet ik ondernemen om deze risico's te vermijden? Onze business-risk-adviseurs helpen je graag op weg.
-
Interne audit
Een doeltreffende interne auditfunctie helpt dynamische organisaties risico’s beter te beheren en deze om te zetten in opportuniteiten.
-
Cyber risk services
Elke dag evolueren de dreigingen op het gebied van cybersecurity en gegevensprivacy. Het is essentieel om de dreigingen te herkennen, uw blootstelling te begrijpen, uw prioriteiten in evenwicht te brengen en een allesomvattende respons te formuleren. Wij bieden ondersteuning bij het aanpakken van zowel wereldwijde als lokale behoeften op het gebied van cybersecurity en privacy compliance. We beoordelen de risico's van cyberaanvallen en de maturiteit van beveiligingsprogramma's, en we adviseren en implementeren oplossingen op het gebied van personeel, proces en technologie om informatieactiva te beschermen. Neem contact met ons op voor een gedegen strategie waarmee u proactief de cyberrisico's kunt beheren, zowel binnen als buiten uw organisatie. Wij staan klaar om u te helpen uw toekomst te waarborgen.
-
Data-analyse & process mining
Bedrijven beschikken over enorm veel data en die hoeveelheid informatie neemt bovendien elke dag toe. Een dieper inzicht verwerven via data-analyse kan de waarde, de commerciële uitdaging en de mate van inzicht in het bedrijf doen toenemen.
-
Procesoptimalisatie en interne controles
Toekomstbestendige organisaties moeten regelmatig hun strategieën en doelstellingen herzien en daarbij hun tactieken, processen, interne controles en systemen optimaliseren.
-
Fraude en integriteit
Fraudeurs worden steeds inventiever en kunnen verschillende strategieën toepassen afhankelijk van de zwakke punten van hun doelwit. Daarom is het van cruciaal belang om ervoor te zorgen dat in uw organisatie het juiste niveau van preventieve maatregelen tegen frauderisico's aanwezig is.
-
Sustainability & Impact services
Hoe maak ik duurzaamheid echt onderdeel van mijn strategie? Hoe realiseer ik waardevolle impact? Hoe krijg ik grip op klimaat gerelateerde risico’s en kansen? Wij kunnen u helpen in uw ESG journey.
-
Klokkenluidersdienstverlening
Een klokkenluidersprogramma helpt uw organisatie zowel bij de preventie van fraude maar ook de snelle detectie van fraude. Op die manier kan u fraudeverliezen beperken en zelfs vermijden.
-
Vennootschapsbelasting
Het vereist voortdurend management en opvolging om uw organisatie aan de verplichtingen van de fiscale wetgeving te doen voldoen. Onze adviseurs staan u bij met advies op maat, assisteren bij onder andere aangifteverplichtingen of nemen uw volledige complianceproces in handen.
-
Btw
Ons team full-time BTW-specialisten kan u ondersteunen in verschillende domeinen, van advies en risicomanagement tot implementatie en optimalisatie. Naast advies bieden we ook assistentie en support: we kunnen u tevens helpen bij het vervullen van formaliteiten.
-
International tax & VAT
Uw onderneming is reeds internationaal actief of u overweegt de stap naar het buitenland te maken, dan wil u voortdurend uw inspanningen maximaliseren. Is nationale wetgeving inzake vennootschapsbelasting al complex, dan dragen buitenlandse regels en internationale fiscale wetgeving daar nog verder toe bij.
-
Compensation & Benefits
Om de beste talenten te kunnen aanwerven en houden, is het van essentieel belang om geoptimaliseerde en concurrerende loonpakketten te kunnen aanbieden. Grant Thornton helpt u met het samenstellen van aantrekkelijke pakketten op maat van uw activiteit en het profiel en expertiseniveau van uw medewerkers.
-
Transfer pricing
Onze experten helpen uw transfer pricing te documenteren en uw intra-groepstransacties en rapportering te organiseren. Zij ontwerpen en implementeren transfer-pricing-structuren, zowel voor lokale als voor internationale ondernemingen.
-
Global mobility services
Internationale tewerkstelling is een standaard praktijk geworden in het hedendaagse HR-beleid. Niettemin roept dit zowel bij de expat als bij de werkgever verschillende vragen op. Is een werkvergunning vereist? Welk arbeidsrecht en sociaal zekerheidsrecht is van toepassing? ...
-
Private client services
Familiebedrijven zijn generaties van ondernemers die hun organisatie opbouwen over jaren en generaties heen, vaak gepaard met persoonlijk risico’s om hun groeiambities te realiseren. Onze adviseurs begrijpen dat voor een familiebedrijf de accenten anders liggen en dat uw onderneming vaak meer betekent.
-
Juridische ondersteuning en contracten
Niet enkel bij sleutelmomenten zoals overnames, aandelentransacties en fusies is juridische ondersteuning van belang. Ook uw normale operationele activiteit kan juridische gevolgen hebben.
-
Vennootschapsrecht & overnames
Organisaties moeten zich naar verschillende stakeholders toe verantwoorden: aandeelhouders, bestuurders, management zowel intern als extern. Ondersteuning om aan alle rapporteringsvereisten te voldoen door een expert kan ongetwijfeld een meerwaarde betekenen voor uw organisatie.
-
Arbeids- en sociaal zekerheidsrecht
Het Belgisch arbeids- en socialezekerheidsrecht is een doolhof van reglementeringen waarin een werkgever gemakkelijk zijn weg verliest. Onze juristen adviseren u en staan u bij van bij de aanvang van de arbeidsrelatie met uw werknemer tot aan zijn uitdiensttreding (ontslag, pensioen, enz.).
-
ICT-recht & GDPR
Elke onderneming is afhankelijk van ICT-ondersteuning. Gelet op het bedrijfskritieke karakter van veel ICT-toepassingen is het afsluiten van degelijke contracten en absolute must. Grant Thornton beschikt over een uitgebreide expertise in de advisering over en redactie van diverse soorten ICT-contracten.
-
Legal Counsel as a Service
Heeft uw bedrijf nood aan een 100% betrokken ‘gespecialiseerde’ generalist die de ins and outs van uw bedrijf echt kent? Onze adviseurs redeneren vanuit uw business en verlenen pragmatische juridische ondersteuning door op de hoogte te zijn van uw bedrijfsstrategie, haar operaties en de business specifics.
-
Accounting & reporting
Of u er nu voor kiest om onze experts in te zetten om uw volledige financiële rapportering te verzorgen of u hen als ondersteuning wenst in te zetten voor een welbepaald project of een gedeelte van uw boekhouding: wij hebben de kennis en ervaring om kwaliteitsvolle ondersteuning te bieden op maat van wat u nodig heeft.
-
CFO-as-a-Service
Wil je groeien, maar is een voltijdse CFO een brug te ver voor je bedrijf? Met CFO-as-a-Service krijg je financieel advies, op strategisch en operationeel niveau.
-
Outsourcing
Uw financiële informatie is een belangrijke management tool. Daarom is het belangrijk dat het volledige rapporteringsproces, van budgettering tot het indienen van jaarrekeningen en aangiftes volledig in lijn is met de ondernemingsstrategie en informatienoden.
-
Consolidatie
U staat voor de uitdaging om (geconsolideerde) cijfers steeds sneller ter beschikking te stellen, en dit in een reglementaire omgeving die permanent evolueert. U moet de juiste technische keuzes maken om flexibel te blijven wat de informatiesystemen en de organisatie van processen betreft.
-
Global Compliance and Reporting Solutions
Als ondernemer actief in verschillende landen, word je dikwijls geconfronteerd met diverse lokale verplichtingen. Dankzij onze Global Compliance and Reporting-dienstverlening bieden wij u de oplossing in dit regelgevend kluwen.
-
Waarden en cultuur
Onze waarden geven ons wereldwijd de juiste richting om onze klanten te begeleiden en zelf te groeien, zowel individueel als binnen onze teams.
-
Flexibiliteit en work-lifebalance
Flexibiliteit en verantwoordelijkheid zijn onze kernwaarden, op en naast de werkvloer. Dus jij kan ambitieus zijn en een goede work-lifebalance nastreven.
-
Klantenportefeuille
Leren en groeien doen we samen met onze klanten. Daarom krijg je een gevarieerde klantenportefeuille met bedrijven uit heel diverse sectoren.
-
Internationaal netwerk
Met 72.000 collega’s in meer dan 140 landen zijn we een van de grootste accountancy- en adviesorganiaties wereldwijd. Jij profiteert mee van al die expertise.
-
Inclusieve werkcultuur
Waar jij vandaan komt, is belangrijk voor ons. Diverse denkwijzen, achtergronden en ervaringen maken ons als organisatie net boeiend en scherp. We zijn oprecht geïnteresseerd in jou als mens, dus breng je volledige verhaal mee.
Nadat vele ondernemingen moeilijkheden ondervonden door de coronacrisis, kampen zij nu met de energiecrisis. Om de bedrijven ook door deze nieuwe uitdagende periode te loodsen met almaar stijgende energieprijzen en hieraan gerelateerde kosten zoals de verhoging van tal van prijzen van grondstoffen, hebben de diverse regeringen in ons land een pakket aan steunmaatregelen aangenomen.
We geven je graag een overzicht van de huidige maatregelen. Aangezien België echter een bijzonder ingewikkeld land is, kunnen deze maatregelen veranderen en kunnen er maatregelen bijkomen (voor Wallonië en Brussel in het bijzonder).
Federaal
Sociaal
- Uitstel van betaling van de werkgeversbijdragen
Ondernemingen zullen uitstel van betaling van de sociale werkgeversbijdragen kunnen aanvragen voor het 3e en 4e kwartaal van 2022 en het 1e kwartaal van 2023. De federale ministerraad heeft hierover op 23 september een voorontwerp van wet goedgekeurd dat in de komende weken in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad zou moeten worden gepubliceerd.
Indien dergelijk uitstel van betaling wordt toegestaan, zullen geen bijdragetoeslagen, forfaitaire bedragen en/of interesten worden aangerekend, zolang het toegestane betalingsplan wordt nageleefd.
- Tijdelijke werkloosheid ‘energie’
Energie-intensieve bedrijven kunnen gebruikmaken van een speciale regeling voor tijdelijke werkloosheid.
Voorlopig kan deze vorm van tijdelijke werkloosheid aangevraagd worden tussen 1 oktober en 31 maart 2023.
Om van deze mogelijkheid te kunnen gebruikmaken, moet je kunnen aantonen dat:
-
- de aankoop van energieproducten voor het kalenderjaar 2021 minstens 3% van de toegevoegde waarde van het bedrijf vertegenwoordigt, of
“Het begrip toegevoegde waarde dient gezien te worden als het verschil tussen de volgende totaalbedragen:
- het totaalbedrag van de omzet, vermeerderd met de andere bedrijfsopbrengsten, de productie in voorraad en de geproduceerde vaste activa (met uitzondering van de exploitatiesubsidies en compenserende bedragen)
- het totaalbedrag van de aankoop van handelsgoederen, grondstoffen en hulpstoffen, vermeerderd met de aankoop van diensten en diverse goederen”.
-
- de definitieve energiefactuur van het kwartaal voorafgaand aan het kwartaal waarin men wil gebruikmaken van de bijzondere tijdelijke werkloosheidsregeling energie, verdubbeld is ten opzichte van de definitieve energiefactuur van hetzelfde kwartaal van het voorgaande jaar.
Fiscaal en financieel
- Uitstel van betaling
Aanvragen voor uitstel van betaling, kwijtschelding van toeslagen en rente zouden sneller worden ingewilligd, ongeacht of je deze aanvragen zelf moet indienen bij de betreffende administratie of via Myminfin.
- Afbetalingsplannen
Als de (tijdige) betaling van belastingen (btw, vennootschapsbelasting of andere) in gevaar komt, kan je een afbetalingsplan aanvragen, en dit voor maximaal 12 maanden.
De terugbetaling kan op verschillende manieren gebeuren:
- in 1 bedrag op het afgesproken tijdstip, of
- in maandelijkse termijnen.
Een dergelijk verzoek moet zo snel mogelijk, en bij voorkeur vóór de vervaldag, worden ingediend om verwijlintresten en bijkomende kosten te vermijden.
- Aanpassing van bestaande maatregelen inzake investeringsaftrek
Een onderneming die een energiebesparende investering doet, kan onder bepaalde voorwaarden een investeringsaftrek krijgen. Op deze manier wil de federale regering het gebruik van hernieuwbare energiebronnen bevorderen en aanmoedigen.
Er wordt gewerkt aan een aanpassing van deze investeringsaftrek als onderdeel van de steunmaatregelen.
- Betaling bedrijfsvoorheffing
De FOD Financiën voorziet een automatisch uitstel van 2 maanden.
Hieronder kan u de uitzonderlijke betaaldata vinden:
- november 2022: 15 februari 2023
- december 2022: 15 maart 2023
- 4de kwartaal 2022: 15 maart 2023
Andere maatregelen
- Er is ook een tijdelijk moratorium op faillissementen voor bedrijven die door de energiecrisis worden getroffen als gevolg van acties van leveranciers. Het tijdelijk moratorium beschermt de onderneming waarvan de continuïteit wordt bedreigd.
- Tijdens de periode van uitstel van betaling kunnen roerende goederen niet in beslag worden genomen voor bewaring of executie.
- De vennootschap kan niet failliet worden verklaard noch gerechtelijk worden ontbonden op verzoek van een schuldeiser.
- Schuldeisers hebben het recht om de voorzitter van de ondernemingsrechtbank te vragen om het uitstel van betaling op te heffen indien de onderneming ten onrechte zou worden begunstigd.
Vlaanderen
Energiesteun
De Vlaamse overheid voorziet de steunmaatregel waarbij je een bepaald bedrag ontvangt om de meerkosten van energie te dekken als je als bedrijf aan de voorwaarden voldoet.
Het is gebaseerd op (i) de meerkosten van elektriciteit en gas en (ii) de vergelijking tussen de cijfers van het 4e kwartaal 2022 ten opzichte van de cijfers van het 4e kwartaal 2021.
Alle bedrijven die aan de voorwaarden voldoen, met name het hebben van meerkosten en een terugval in de cijfers, vallen ten minste onder categorie A.
De steun voor bedrijven uit categorie A bestaat uit:
- 25% van de in aanmerking komende extra kosten
- beperkt tot 80% van het exploitatieverlies van het 4e kwartaal 2022
- Het maximale steunbedrag voor de onderneming (en op groepsniveau) bedraagt 500.000 euro.
Het maximale steunbedrag voor de onderneming (en op groepsniveau) bedraagt €500.000.
Het bedrijf moest in 2021 ten minste €7.500 aan lasten hebben voor zijn elektriciteit en gas.
Voor meer energie-intensieve bedrijven werden twee bijkomende categorieën gecreëerd:
- categorie B
- De steun bedraagt 30% op de in aanmerking komende extra kosten voor gas en elektriciteit
- Het steunbedrag wordt beperkt tot 80% van hun exploitatieverlies van het 4e kwartaal 2022, en
- Het steunbedrag voor de onderneming en op groepsniveau bedraagt maximaal €4.000.000.
- categorie C
- specifieke sectoren (https://www.vlaio.be/nl/subsidies-financiering/energiesteun/wat-is-de-energiesteun/categorie-c-specifiek-getroffen-sectoren)
- De steun bedraagt 35% op de in aanmerking komende extra kosten voor gas en elektriciteit
- Het steunbedrag is beperkt tot 80% van hun exploitatieverlies van het 4e kwartaal 2022, en
- Het steunbedrag voor de onderneming en op groepsniveau bedraagt maximaal €7.500.000.
De onderneming moet een exploitatieverlies aantonen. Het bedrijfsverlies van de onderneming wordt gedefinieerd als negatief inkomen voor rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie exclusief eenmalige bijzondere waardeverminderingen (EBITDA). Het exploitatieverlies wordt geattesteerd door een erkende externe accountant, een bedrijfsrevisor of een gecertificeerde accountant.
Het exploitatieverliesattest moet bij de betalingsaanvraag worden opgeladen. Vlaio zal hiervoor een specifieke procedure voorzien.
Bijkomende voorwaarden voor iedere categorie
- Het bedrijf mag geen negatief eigen vermogen hebben in boekjaar 2019 én 2021
- Het bedrijf mag zich niet in een niet-actieve rechtstoestand bevinden
- Het bedrijf mag geen insolventieprocedure hebben lopen of gedagvaard zijn door de RSZ zoals vermeld in de Verrijkte Kruispuntbank Ondernemingen
- Het bedrijf mag geen openstaande onbetwiste schuld hebben bij VLAIO of het Fonds voor Innoveren en Ondernemen
- Het bedrijf mag niet voor dezelfde steunperiode een andere steun ontvangen onder de vorm van subsidies van de Vlaamse Overheid als tegemoetkoming voor sterk verhoogde energiekosten
- Indien het bedrijf behoort tot een energiebeleidsovereenkomst dienen alle vestigingen te zijn toegevoegd aan deze overeenkomst
- Het bedrijf mag niet meer dan 35% van het personeel ingeschreven op 30/9/2022 op tijdelijke werkloosheid 'energie' zetten in het 4de kwartaal van 2022
- De onderneming moet gedurende 5 jaar na de indieningstermijn in het Vlaams Gewest blijven, en
- De onderneming mag geen dividenden uitkeren in de periode van 1/10/2022 tot 31/12/2023.
De subsidie is niet belastbaar, al zal er wel een fiche 281.93 of 281.99 voor worden opgesteld.
De steun kan aangevraagd worden tot 28/02/2023 om 12u.
Vanaf 01/02/2023 tot 31/03/2023 kan u, indien u een kennisgeving van de berekende steun heeft ontvangen, de uitbetaling aanvragen op de website van Vlaio.
Op dat moment moeten de nodige bewijsstukken aangeleverd worden.
Overbruggingslening Oekraïne
Deze Vlaamse steun is niet cumuleerbaar met de eerder genoemde energiesteun. De onderneming kan minimaal €10.000 en maximaal €200.000 lenen. De rentevoet bedraagt 1,5%.
De looptijd is beperkt tot 24 maanden indien het geleende bedrag niet hoger is dan €50.000. Is dit bedrag hoger, dan bedraagt de looptijd 36 maanden. De terugbetaling gebeurt per kwartaal in gelijke schijven na een vrijgestelde periode van 12 maanden.
Bijkomende voorwaarden voor deze lening
- Geen onderneming in moeilijkheden zijn volgens de definitie opgenomen in de tijdelijke kaderregeling
- Geen achterstand in betalingen hebben aan sociale zekerheid en btw, met uitzondering van afgesloten betalingsplannen waarvan de betalingen correct worden uitgevoerd
- Geen betalingsachterstand hebben op lopende kredieten
- Niet betrokken zijn bij lopende insolventieprocedures, en
- Geen leningen aangevraagd hebben met het oog op steunverlening omwille van Covid-19.
Indien er andere leningen lopen, bijvoorbeeld een handelshuurlening of herstartleningen, dan mag het gezamenlijke bedrag niet hoger zijn dan €750.000.
Brussel
Compensatieregeling extra energiekosten energiegevoelige bedrijven
Naast de financiering van energieaudits en het Energie Transitiefonds dat bedrijven ondersteunt die in projecten voor hernieuwbare energie investeren heeft de Brusselse regering ingestemd met een extra steun voor ondernemingen in moeilijkheden die actief zijn in sectoren met een hoge energiegevoeligheid.
Dit zijn de sectoren waarvoor de ondernemingen te maken krijgen met energiekosten die minstens 3% van hun omzet bedragen.
De aanvragen zouden in de loop van februari 2023 ingediend moeten kunnen worden.
Noodbudget verenigingen
Het Brussels Gewest voorziet eveneens een noodbudget voor Brusselse verenigingen om de keerkosten te dekken die verbonden zijn aan de stijgende energiefacturen.
Er werd voorgesteld om één voorschot toe te kennen die de periode van één jaar dekt vanaf 1 oktober 2022.
Procedure gerechtelijke reorganisatie en bemiddeling
Het Gewest heeft tevens besloten om voor ondernemingen die gebruik wensen te maken van de procedure en bedrijfsbemiddeling een deel van de procedurekosten ten laste te nemen.
De regeling wordt momenteel uitgewerkt in samenwerking met het Centrum voor Ondernemingen in Moeilijkheden (COM), bMediation , de ondernemingsrechtbank, hub.brussels, 1819, Instituut van de Accountants (ITAA) en de Brusselse Orde van advocaten.
Wallonië
De Waalse regering heeft nog geen bijkomende maatregelen genomen op dit vlak. De bestaande steun met betrekking tot de investeringen in hernieuwbare energie blijft behouden.
Naast de maatregelen van de overheid kondigde Febelfin aan dat ook de bankensector ondernemingen die het moeilijk hebben, maximaal zal bijstaan.
Vragen?
Zoals u ziet, zijn er verschillende mogelijkheden om uw onderneming door deze moeilijke periode te loodsen.
Indien u vragen heeft over een van deze maatregelen, aarzel niet om uw Trusted Advisor hierover te contacteren.